Asociația Pro Infrastructură a afirmat recent că firma Sinohydro se chinuie de aproape patru ani și jumătate pe mini-varianta de ocolire a Zalăului, deși șantierul trebuia să dureze doar doi ani. Potrivit Asociației, „Chinezii au făcut o treime din centură pe banii lor”, iar stadiul fizic al lucrărilor este de 90%, dar plata s-a realizat doar pentru 60%.
Contractul pentru lucrările de construcție a centurii Zalău a fost semnat în iulie 2020, cu un termen de execuție de 24 de luni. În acte, lucrările au început în aprilie 2021 și ar fi trebuit să fie gata în aprilie 2023. Cu toate acestea, Asociația Pro Infrastructură afirmă că mobilizarea a fost „dintotdeauna mai mult decât rușinoasă” și că, chiar și acum, lipsesc giratoriul din capătul estic, stratul final de asfalt, rigolele și alte mărunțișuri.
Reprezentanții Asociației au mai transmis că CNAIR nu a fost în stare să ia o decizie referitoare la asfaltul de uzură de pe poduri, așa cum a făcut-o pe Autostrada A7 Ploiești-Focșani. Ei consideră că, cu puțină dorință, s-ar putea termina totul într-o lună, dar nu le-ar mira să intre cu șantierul în 2026.
Asociația Pro Infrastructură a caracterizat situația ca „o rușine internațională româno-chineză” și a afirmat că „Chinezii se fac că lucrează, statul român că plătește”. Ei au mai transmis că stadiul financiar al lucrărilor este de doar 60%, deși stadiul fizic este de 90%.
În concluzie, Asociația Pro Infrastructură a criticat ferm întârzierea lucrărilor la centura Zalău și a afirmat că atât Sinohydro, cât și CNAIR, au responsabilitatea pentru această situație. Ei cer o rezolvare rapidă a problemei și finalizarea lucrărilor într-un termen rezonabil.
